Didžiausios Lietuvos vežėjų bendrovės, kurias vienija Tarptautinis transporto ir logistikos aljansas (TTLA), didžiąją dalį atlyginimų savo darbuotojams išmoka elektroniniais bankiniais pavedimais, o atsiskaitymai grynaisiais vykdomi išimtiniais atvejais, ir tik darbuotojams motyvuotai paprašius.

„Aljanso įmonėse grynųjų pinigų operacijos išmokant atlyginimus ir dienpinigius visiems darbuotojams, įskaitant ir tarptautinio transporto vairuotojus, vidutiniškai sudaro tik 5 proc. nuo visų atlyginimų mokėjimų. Ir tai – tik išskirtiniais atvejais, prašant vairuotojui. 95 proc. atlyginimų ir dienpinigių išmokami elektroniniais bankiniais pavedimais“, – sako TTLA vadovas Povilas Drižas.

Jo teigimu, pastaruoju metu daug diskusijų sukėlė klausimas dėl grynųjų pinigų mokėjimo tarptautinio transporto vairuotojams. 

„Siekdami skaidrumo šiuo klausimu, apibendrinome asociacijai priklausančių įmonių duomenis. Grynųjų pinigų atsiskaitymo dalis TTLA bendrovėse mažėjo kiekvienais metais, kai kuriose įmonėse ši dalis nesiekia ir 1 proc.“, – sako P. Drižas.

Jis nurodo, kad visiškai atsisakyti grynųjų pinigų riboja objektyvios priežastys, kurias diktuoja gyvenimiškos situacijos. 

„Pavyzdžiui, turime atvejį, kai vairuotojas užsienietis susidūrė su problema atidarant banko sąskaitą Lietuvoje. Įmonė turėjo atsižvelgti į vairuotojo prašymą išmokėti pinigus grynaisiais, kad žmogus tas kelias savaites turėtų iš ko gyventi. Tokie atvejai pavieniai“, – sako P. Drižas.     

Jo teigimu, kaip darbdavys TTLA palaiko poziciją dėl darbo užmokesčio, taip pat kitų su darbo santykiais susijusių išmokų mokėjimo elektroniniu pavedimu į darbuotojo banko sąskaitą, tačiau turėtų būti paliktos išimtys nenumatytoms situacijoms spręsti. 

„Tokia išimtis galėtų būti taikoma, esant atskiram ir motyvuotam darbuotojo prašymui su juo atsiskaityti grynaisiais pinigais, o tokiu atveju darbdavys privalėtų apie tai pranešti atitinkamoms institucijoms“, – pažymi P. Drižas. – Nei darbuotojas, nei darbdavys neturėtų tapti išimtinės situacijos įkaitais, kuomet reikalingas protingumo kriterijumi paremtas sprendimas, tačiau to daryti neleidžia įstatymas“.  

Tarptautinis transporto ir logistikos aljansas vienija per 20 didžiausių šalies transporto ir logistikos įmonių, kurių bendra apyvarta siekia daugiau kaip 80 proc. viso Lietuvos krovininio kelių transporto pajamų. Asociacijos narės išskirtinai vykdo tarptautinių krovinių operacijas visomis transporto rūšimis, apimančiomis kelių, aviacijos, vandens ir geležinkelių transportą. Asociacijos nariai veiklą vykdo Europoje, Azijoje bei kituose pasaulio regionuose.